Wikia

Tomb of the Primes.png

De Tomb of the Primes.

De Tomb of the Primes was de graftombe van de Seven Primes gemaakt van hun eigen lichamen. De tombe werd gecreëerd om de Matrix of Leadership te verbergen voor The Fallen. Om de tombe te creëren offerden de Primes zichzelf op en verborgen de tombe in Egypte op Aarde. The Fallen stuurde Seekers om de tombe te zoeken maar iedereen faalde. Pas in 2009 werd de tombe ontdekt door Sam Witwicky nadat hij de aanwijzingen van Jetfire en de Cybertronian symbolen in zijn hoofd opvolgde.

Geschiedenis

Dynasty of the Primes

Nadat de Transformers een tekort aan Energon hadden, wisten de Seven Primes de Star Harvester te maken, een machine dat Energon wint uit een nabijgelegen zon. Nadat de Seven Primes een zoektocht begonnen naar een geschikte zon, kwamen ze terecht op de Aardse zon. De zon was geschikt genoeg om een grote bron van Energon te winnen, maar de Seven Primes hadden slechts een regel wat inhield dat de Star Harvester niet gebruikt mocht worden als er een ander ras onder zou leiden. Omdat de Seven Primes dachten dat Aarde onbewoond was gaven ze de opdracht om de Star Harvester te bouwen op het huidige Egypte. Echter, werd de mens ontdekt en besloten de Seven Primes om de Star Harvester te deactiveren.

Tomb of the Primes gemaakt.png

De Seven Primes creëren de tombe.

The Fallen, een van de Seven Primes, was het er niet mee eens dat de Star Harvester gedeactiveerd werd en besloot om zijn broers te verraden. Hij stal de Matrix of Leadership, het apparaat dat nodig was om de Star Harvester te activeren, en deed een poging om de Star Harvester alsnog te activeren. Er ontstond een oorlog om het bezit van de Matrix of Leadership en uiteindelijk wisten de Primes de Matrix of Leadership in bezit te krijgen. Om de Matrix of Leadership te verbergen voor The Fallen, besloten de Primes om zichzelf op te offeren. Ze verborgen zich in de bergen van Egypte waar ze een tombe creëerde van hun eigen lichamen. The Fallen begon een zoektocht naar de Tomb of the Primes en stuurde verschillende Seekers om de tombe te lokaliseren. Echter faalde alle Seekers en besloot The Fallen om Aarde te verlaten.

Op een bepaald moment werd de Tomb of the Primes ontdekt door de mensen, de Egyptenaren, en bouwden zij er een tempel omheen. Ook bouwden zij een piramide om de Star Harvester. De tombe bleef vervolgens verborgen voor de mensheid en werd vergeten in tijd.

Ontdekking

In het jaar 2009 transformeerde de kennis van de AllSpark in het brein van de mens Sam Witwicky. Hierdoor zag hij steeds Cybertronian symbolen waarvan hij geloofde dat het een doel had. Nadat hij in contact kwam met de voormalig Decepticon Seeker Jetfire, vertelde Jetfire hen over de Tomb of the Primes en zijn voormalige missie om de tombe, en daarbij de Matrix of Leadership te vinden. Jetfire vertelde hem dat de symbolen in zijn hoofd een kaart was om de tombe te vinden. Jetfire gaf hen een raadsel: “As dawn alights the Dagger's Tip, the Three Kings will reveal the doorway”. Nadat Sam Witwicky het raadsel wist te ontcijferen, kwam hij erachter dat de Three Kings de drie sterren waren die richting het oosten, Jordanië, wezen.

In de Tomb of the Primes.png

De mensen in de Tomb of the Primes.

Nadat ze de aanwijzing volgden, arriveerden Sam Witwicky, Mikaela Banes, Seymour Simmons, Leo Spitz, Bumblebee, Skids en Mudflap naar een Egyptische tempel, gebouwd in een berg. Net nadat ze de hoop wilde opgeven, zorgde Mudflap en Skids ervoor dat er een scheur in de muur ontstond waardoor Bumblebee de muur neerschoot en ze de tombe ontdekte. Sam klom in de tombe en vond de Matrix of Leadership. Toen hij de Matrix of Leadership in handen had, veranderde het in stof, aangezien het duizenden jaren oud was. Sam Witwicky besloot echter om het stof te verzamelen en het mee te nemen om een poging te wagen om Optimus Prime tot leven te wekken.

Weetjes

Around Wikia's network

Random Wiki