Wikia

Transformers wiki

Scalpel

28pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Scalpel
Scalpel
Biografische informatie
Thuis-wereld
Fysieke informatie
Geslacht
Man[1]
Alternatieve modus
Microscoop[1]
Wapens
Zaag[1]
Politieke en chronologische informatie
Affiliatie
Achter de schermen informatie
Eerste verschijning
Laatste verschijning
"I'll scan you. Let's take a look at your face. I'm ze Doctor. Ze oddjob. Information!"
―Scalpel[bron]

Scalpel, oftewel The Doctor, is een Decepticon die werd ingezet voor verschillende medische operaties. In het jaar 2009 was hij degene die Megatron tot leven wekte met het laatste stukje van de AllSpark en deed een poging om informatie uit het brein van Sam Witwicky te halen. Nadat Megatron werd verslagen door Jetpower Optimus Prime, probeerde Scalpel Megatron's gezicht te repareren en was wellicht degene die Megatron's arm had gemonteerd.

Biografie

2009

"Need parts! Kill ze little one!"
―Scalpel[bron]

Nadat Megatron in het jaar 2007 werd vernietigd door Sam Witwicky, werd Megatron gestort op de Laurentian Abyss, samen met de overgeblevenen vernietigde Decepticons. In het jaar 2009 wisten de Decepticons het laatste onderdeel van de AllSpark in handen te krijgen, en wist Soundwave de locatie van Megatron te lokaliseren. Met deze informatie infiltreerde Scalpel, samen met Rampage, Long Haul, Ravage, Mixmaster en Scrapmetal een menselijke boot en transformeerde in een alternatieve mode zodat ze ongemerkt op zee konden reizen. Nadat het schip de Laurentian Abyss naderde, transformeerden de Decepticons in hun robotvorm en verlieten het schip. De Decepticons zonken naar de bodem waar ze het lichaam van Megatron aantroffen. Nadat Scalpel het lichaam bekeek, informeerde hij dat onderdelen nodig had en gaf het bevel om Scrapmetal te ontmantelen. Vervolgens bevestigde Scalpel het onderdeel van de AllSpark met de Spark van Megatron waardoor Megatron weer tot leven kwam.

Scalpels opereert.png

Scalpel begint zijn operatie op Sam Witwicky.

Nadat Megatron tot leven was gewekt, en nieuwe bevelen van The Fallen had gekregen, kreeg Scalpel de opdracht om informatie uit het brein van de mens Sam Witwicky te halen. Nadat de kennis van de AllSpark zich getransformeerd had in het brein van Sam Witwicky, was hij een doelwit geworden voor de Decepticons. Nadat de Decepticon Grindor Sam Witwicky, Mikaela Banes en Leo Spitz in een verlaten pand had gedropt, werden de mensen geconfronteerd door Megatron, Starscream en Scalpel. Megatron legde Sam Witwicky op een tafel en introduceerde Scalpel als “The Doctor”. Megatron gaf hem de opdracht om de informatie uit zijn brein te verwijderen waardoor Scalpel verschillende zondes in zijn neus plantte, die richting zijn hersenen kropen. Nadat de zondes verschillende Cybertronian symbolen lieten zien, kwam Scalpel tot de conclusie dat hij Sam's hoofd moest open snijden op de volledige kennis uit zijn hoofd te krijgen. Net voordat Scalpel Sam's hoofd wilde doorboren, betraden Optimus Prime en Bumblebee het gebouw en vielen de Decepticons aan. Hierdoor kon Sam ontsnappen voor zijn operatie begonnen was.[1]

2011

In het jaar 2009 werd Megatron verslagen door Jetpower Optimus Prime. Tijdens het gevecht werd zijn arm eraf gerukt en schoot Optimus Prime een stuk van zijn hoofd eraf. Door deze verwondingen was Megatron niet langer in staat om Jetpower Optimus Prime te bevechten waardoor hij zich terug trok. Door zijn verwondingen behandelde Scalpel Megatron. In het jaar 2011 bevond Scalpel zich in het gezicht van Megatron toen hij zich gevestigd had in Afrika op Aarde.Megatron hoorde van het falen van shockwave en werd razend.Daarom vermorzelde hij scalpel in zijn hand.[2]

Verschijningen

Voetnoten

Around Wikia's network

Random Wiki